پنجشنبه 19 دی 1392-16:23

"آیدا" به تهران می رود

نمایش"آیدا" به کارگردانی و نویسندگی خانم منیژه معصومی برگزیده دومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه خزر(مازندران،گیلان،گلستان،سمنان،خراسان شمالی) نماینده شهر "ساری" در پنجمین جشنواره سراسری تئاتر شرکت می کند.


مازندنومه، سید جابر سراج: پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین کشور با شعار "خلاقیت، توانمندی، توسعه فراگیر" از 21 دی ماه تا 25 دی ماه جاری در تهران برگزار می شود.

در این دوره 22 گروه نمایشی از سراسر کشور حضور دارند که از جشنواره های منطقه ای به این جشنواره راه یافته اند.

نمایش"آیدا"  به کارگردانی و نویسندگی خانم منیژه معصومی برگزیده دومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه خزر(مازندران،گیلان،گلستان،سمنان،خراسان شمالی)  نماینده شهر "ساری" در این جشنواره است که به همراه 4 گروه نمایشی دیگر(از جمله نمایش گورخر به کارگردانی آقای حامد کریمی از قائمشهر) به این جشنواره راه یافته اند.

این نمایش به موضوع دفاع از حقوق کودکان اختصاص دارد و حقوق کودک را بر اساس قوانین حقوق بشر و خانوده و کودک سازمان ملل باز آفرینی کرده است و با بهره گیری از ظرفیت طنز و کلیپ، سعی در ساختن آینه ای کرده تا پدر و مادر، خود را در رفتار کودک ببینند.

 در این نمایش به شکل غیر مستقیم شعار ما می توانیم از طرف معلولان سر داده می شود تا نشان داده شود معلولیت، محدودیت نیست.

گفتنی است نمایش "آیدا"  که تعدادی از کودکان معلول در آن بازی می کنند، هشتم تا دهم آبان‌ ماه امسال در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی ارشاد مازندران، به روی صحنه رفته بود.

خبرهای مرتبط:

معلولان با "آیدا" منتظر تماشاگران هستند  

من می توانم، دستانم را بگیر